Translate

dilluns, 11 d’agost del 2014

Recollint fruita madura: notícies del Festival de Sitges

Es confirmen grans títols, comentaven a finals de juny des del web del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya. Aquest any, tot celebrant la 47a edició, “el pistoletazo zombi” el donarà Jaume Balagueró, que estrena la quarta de REC: “[REC]4: Apocalipsis”. Com a mostra del cinema català i espanyol, a més, comptarem a “La Distancia”, de Sergio Caballero i amb “Musarañas”, d’Àlex de la Iglesia.



A més rendir homenatge a Roland Emmerich, aquest any al Festival també hi haurà dues grans estrenes de “vaques sagrades”: Godard i Cronenberg. Godard presenta la seva última peça “Adieu au langage”:  suggerent , experimental i en 3D . Cronenberg aterra amb “Map of Stars”, una sàtira de la indústria protagonitzada pel seu propi “Star System”: Julianne Moore i  John Cusack, per exemple.  

La guanyadora de l’edició anterior “Borgman”, de l’holandès Alex Van Warmendam s’estrenà el mateix dia que “La Cueva”, del formenterenc Alfredo Montero (presentada a l’edició del 2012). Es destaca també l’encert en “Enemy”, del quebequés Denis Villeneuve, obra que també va ser guardonada en l’edició anterior amb el Méliès d’Argent. Quina angoixa que em fa passar aquest bon home d’en Villeneuve. Què dir de “Incendis”?
També Fabrice Du Welz, que va guanyar al 2003 el Méliès d’Argent per la seva òpera prima “Calvaire”, torna al Festival amb “Alleluia” situant una tòrrida història de l’Amèrica dels anys quaranta. Arriba també en aquesta edició “Under the Skin”, de Jonathan Glazer: a més de zombis,  aterren els aliens a Sitges.  

En el panorama asiàtic trobem la recent estrena de “New World”, del sud-coreà Park Hoon-jung, Premi Focus Àsia en l’anterior edició. Des de Hong Kong  aquest any arriben obres com “That Demon Within”, de Corea del Sud peces com “A Hard Day”, de Kim Seong-hun; i del Japó, arriba Takashi Miike (Gran Premi Honorífic 2013) amb “The Mole Song”: Undercover Agent Reiji, de màfia i polis. I mooooolts títols més!

També recentment s’estrenava “Open Windows”, de Nacho Vigalondo, que ja va anunciar el rodatge en l’edició 2011 del Festival. Altres estrenes projectades al Festival? “Big Bad Wolves”, “Maniac” o “Only Lovers Left Alive”, una obra de vampirs reposats amb una deliciosa banda sonora: amors immortals.

Els vampirs també han passat pel prisma de Neil Jordan i del Festival (Gran Premi Honorífic 2012). “Byzantium”, va ser projectada en l’edició anterior i va arribar amb la col·lecció de primavera d’aquest any. Més vampirs hi haurà aquest any: arriba “A Girl Walks Home Alone At Night”, una vampir adolescent americana d’origen iranià que s’ha guanyat Cannes. Està rodada en farsi i dirigida per Ana Lily Amirpour. Ara, per vampiresca comèdia negra la neo-zelandesa “What We Do In The Shadows”, de Taika Waititi i Jemaine Clement.
S’estrenava recentment “The Fake”, de Yeon Sang-ho, integrada a l’Anima’t de l’edició 2013; i també “American Jesus”, documental polièdric d’Aram Garriga sobre el cristianisme als Estats Units.

La que no ha tingut tanta sort ha estat “The Woman” (Lucky McKee Premi al millor guió a Sitges 2011) que ha passat fugaçment per la cartellera.

El terror francès ens el portaran al Festival Alexandre Bustillo i Julien maury (Livid) amb la seva obra “Aux yeux des vivants”. La iraniana Marjane Satrapi, coneguda pel seu còmic “Persépolis”, presenta “The Voices”, comèdia negra que rebut el caliu del Festival de Sundance, d’on també arriba “The Guest”, la nova obra d’Adam Wingard que es compara amb “Drive”...“It Follows”, del director David Robert Michell, -remarquen des de Cannes-, també promet esgarrifança.


Uff, massa cosa! Costa decidir-se...tot no es pot veure...O sí?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada